Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Friday, 26 December 2014

I väntans tider

Nu var det ett tag sedan jag skrev, Sitter här, fortfarande proppmätt efter julen. Monterrey har sakteliga börjat vandra nedåt och plötsligt finns där rum för mat! Och oj, som jag varit hungrig senaste veckan. Som en glupande varg.

Idag tror jag att det lossnade en bit av min slempropp. Blodigt slem. Behöver inte ge mer detaljer än så. Det är ett tydligt tecken på att saker börjar hända - men det kan ta veckor än. Tydligen kan den lossna lite i taget. Har gått med en svag molande mensvärk under kvällen som känns ny. Konstigt nog stressar det mig inte. Tycker jag borde vara i upplösningstillstånd!! - men jag är alldeles lugn. Och tycker till och med att det känns lite.. spännande.

Har börjat förbereda så smått. Idag har jag t ex vikt tygblöjor som har legat i veckor. Nu är ligger de färdiga på hög och väntar. De ser rätt proffsiga ut - om jag får säga't själv. Passade på att prova dem på motvilliga katter. Gick sådär.

Esteban ser måttligt nöjd ut. Under hans värdighet förstås,
medelålders herre i blöja.. 

Sedan har jag beställt startpaket tygblöjor på mellandagsrea till mycket bra pris. Nu har jag blöjor och blöjbyxor så det räcker hela blöjperioden, förhoppningsvis. Kostar mycket pengar, men blir billigare i slutändan. Dessutom har de gott andrahandsvärde.

Innan jag går och lägger mig för kvällen tänkte jag packa bb-väskan. Inte för att jag tror det är dags än, men det är ju trots allt mindre än två veckor kvar - oavsett vad som händer.




2 comments:

  1. Oj oj, spännande att du snart ska få möta den lilla!

    ReplyDelete
  2. Jaa! Alldeles väldigt spännande! Längtar. Och den här sista veckan känns hur lång som helst!

    ReplyDelete