Galen katt-tant med kärlek till det naiva och barnsliga. Älskar leksaker, äta ost, färger, dansa, barnböcker, hårigt och naket, vintagekläder, omtanke, möten. Börjar knappa in på medelåldern - men vägrar bli vuxen. Också är jag feminist förstås.

Monday, 21 July 2014

Lyxsemester!

Den här veckan ska jag passa min systers hus när hon och hennes nyblivne make är på smekmånad. Huset är inte vad vi normala människor kallar hus - det är ett palats. Galet stort, och med en altan långt större än min lägenhet. De har pool både inne och ute. Bastu. 2000 rum, minst. Träningsrum i anknytning till pool och bastu på bottenplan. Så här är jag nu. Och njuter. Gick upp tidigt i morse och gjorde min träning vid poolkanten. Jeanie låg och gassade i en solstol under tiden. Sedan doppade jag mig och gick upp och gjorde min yoga. Vill minnas att jag läste någon gång att det var rekommenderat att ta en kalldusch innan yogan. En dopp i iskall pool torde ha ungefär samma effekt! Idag hade morgonstund verkligen guld i mund.

Katterna är här också. De och min syster Marias katter har fört ett jäkla kackalorum under natten. Så pass att jag trodde att de höll på att dö vid några tillfällen. Där kan vi snacka ångestskrin. En gång var det en av katterna som lät som ett skrikande spädbarn. Det var helt bisarrt. Ännu mer bisarrt är vad som hände: Monterrey (ni vet, han som växer i min mage), började slå runt som en galning därinne. Jag svär! Jag kände honom. Han snodde runt som en pigg liten mört. Liten och flink. Jag blev nästan rädd.

Snart kommer min vän över. Jag hoppas vi kommer att utnyttja bastun och poolbada lite till. Det här är så lyxigt - och jag begriper inte hur jag ska kunna stå ut med att komma hem till min egen lya efter den här veckan.

Går snart in i vecka 16. Förlåt mitt meningslösa inlägg. Idag har jag semesterhjärna.

Jeanie ligger och glor när jag tränar
En liten bit av den härliga poolen!
Mycket trött Lotta i skrivande stund. Det tär att vara ute!
Mage vecka 15. 





No comments:

Post a Comment